Återvinning är en lag!;)

Återvinning är en lag!;)

Om du har ett halsband som gått sönder eller om har du köpt en berlock/ett hänge som du skulle vilja ha till ett lite mer speciellt halsband eller armband?

Hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig;)

söndag 4 september 2011

En liten memoar...

Jag är lite av en pärlnörd som många säkert redan har förstått. :) Har alltid varit fascinerad av smycken o pärlor enda sen jag var liten.. speciellt vackra glaspärlor.
Smycken av olika sorter har jag gjort så länge jag kan minnas men jag har alltid återvänt till glaspärlor. Gärna gamla, sådana som redan levt ett liv i flådiga halsband som hängt runt halsen på fina damer.. *skrattar* att få ge pärlorna ett nytt liv o en ny chans att få hänga kring halsen på fina damer igen... det är kicken jag för ut av det hela tror jag.. :)
Jag kan ha ett gäng med pärlor/berlocker i mina gömmor i flera år.. o som inte ha möjlighet att göra någonting av dom för att det är något som inte stämmer o så kommer det en dag då jag hittar EN pärla eller ett speciellt litet hänge som gör att jag kan färdigställa pärlornas positioner (i huvudet först) o sen göra ett halsband åt pärlorna som gör dom rättvisa..
Pärlor ska man inte kasta bort, man ska ge dom ett nytt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar