Återvinning är en lag!;)

Återvinning är en lag!;)

Om du har ett halsband som gått sönder eller om har du köpt en berlock/ett hänge som du skulle vilja ha till ett lite mer speciellt halsband eller armband?

Hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig;)

söndag 26 februari 2012

Halsband med pärlor från Jerusalem

Då farmor o farfar gjorde sin pilgrimsresa till Jerusalem 1992 så köpte farmor en massa stenhalsband som hon gav till oss (barnbarn) när dom kom hem.
Halsbanden var väl tänkta som "turist fällor" o var väl kanske inte så moderiktiga i sin helhet men pärlorna var väldigt fina i sig själv. Så jag var rätt snabb med att klippa sönder mitt (redan då, 8år gammal) o byggde nya halsband som jag hade ett tag o klippte sönder igen o... ja, så fortsatte det..
När jag nu hade min "halsbands boom" i början av december så drogs även Jerusalem pärlorna fram :)
Jag gjorde två stycken :)
 Svarta länkpärlor, aventurin stenpärlor o ett kors av aventurin




 Vita länkpärlor, vita sötvattenspärlor, karneol stenpärlor o ett rött glas hänge i form av ett hjärta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar