Återvinning är en lag!;)

Återvinning är en lag!;)

Om du har ett halsband som gått sönder eller om har du köpt en berlock/ett hänge som du skulle vilja ha till ett lite mer speciellt halsband eller armband?

Hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig;)

söndag 26 februari 2012

Två halsband för två olika smaker

Jag har haft två stycken öppningsbara berlocker i mina gömmor ett rätt så bra tag nu. Den ena är lite nyare o kommer från ett halsband som gått sönder medan den andra kommer från en loppisbutik o är något äldre. Jag ville ge dom här berlockerna kedjor som skulle komplettera dem på ett bra sätt o här innan jul så hade jag lite tid över :) Så jag grävde fram dom o började fundera på passande konstruktioner.

Den lite nyare berlocken som är formad som ett hjärta ville jag ge en ljusare o lite romantisk stil
 Vita länkpärlor, rosa glaspärlor, fasett slipade glaspärlor och vita sötvattens pärlor.
 Lite "shabby chic", lite romantik.... :) 
Som taget ur en Jane Austen roman :)




Den lite äldre berlocken ville jag ge en mörkare o lite antik kännsla
 Svarta länkpärlor, gula glaspärlor i två storlekar och fasett slipade glaspärlor.
 Lite "gotiskt", lite mörka hemligheter...
Som taget ur en Ann Rice roman




Så! :) Samma modell fast två olika stilar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar