Återvinning är en lag!;)

Återvinning är en lag!;)

Om du har ett halsband som gått sönder eller om har du köpt en berlock/ett hänge som du skulle vilja ha till ett lite mer speciellt halsband eller armband?

Hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig;)

söndag 26 februari 2012

Sannas lilla viking

För ett tag sedan kom Sanna med en liten påse med trasiga halsband som en av hennes kompisar hade plockat ihop under en låd-rensning till mig, ifall det var någonting jag skulle kunna använda :)
Sanna var dock väldigt snabb på att plocka upp en liten stabbig viking i brons ur påsen o sa att: "Om jag skulle få för mig att göra ett halsband till henne så ville hon ha någonting med den"...

Men frågan var lite hur jag skulle komponera detta projekt för den lilla vikingen var rätt tung så pärlorna som skulle vara med var tvungna att vara väldigt lätta.
 Som tur var så stötte jag ihop med Carin Blom under Bodens julmarknad o hon hade några super fräna vita sten dödskallar som jag visste skulle passa perfekt... men då var det bara det att stenpärlor är ju rätt tunga.. så jag kunde ju inte använda så många.
 Bruna länkpärlor, tre stycken vita stendödskallar, bruna fasett slipade glaspärlor, klarglas pärlor och en liten stabbig viking i brons ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar