Återvinning är en lag!;)

Återvinning är en lag!;)

Om du har ett halsband som gått sönder eller om har du köpt en berlock/ett hänge som du skulle vilja ha till ett lite mer speciellt halsband eller armband?

Hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig;)

onsdag 22 september 2010

Varning, varning..

Ja som jag sa så skulle jag dela med mig om varför jag är lite skeptisk till vissa av Creativs produkter..
Jag köpte ju som sagt en massa stenar o pärlor av dom för några år sedan. Vissa är väldigt bra kvalitet o vissa lite tvivelaktiga... som tex den produkt dom kallar "blå kattöga". Jag borde ha varit lite skeptisk från början då denna sten inte hade den skimmrande/melerade effekten som kattöga, tideröga eller någon av dessa stenar ju har.. men men..
Jag köpte ju som ett "paket" o dessa var med o dom hade en väldigt vacker färg så jag gjorde ganska många halsband och armband med dom..
I min mammas butik (där jag har sålt många av mina smycken) hänger dessa smycken i ett fönster på en stor tavla av hönsnät så det ska gå smidigt att hänga upp o plocka ner.. jajja..
Jag hade inte varit hemma o ner i butiken på ett tag då jag en dag bara kastar en blick på denna tavlan o ser något väldigt märkligt..

Dom har alltså blivit solblekta! Stenar! Stenar tappar inte färgen bara sådär..
Konstfärgade stenar..
Jag var tvungen att klippa sönder vart enda ett av de halsbanden jag gjort med denna stenen.. Snacka om att jag var irriterad (snällt uttryckt)..

En väldigt dyrköpt läxa... men nu vet jag också att man inte alltid kan lite på hobby butiker o liknande... för många av dom vet inte ens själva vad dom säljer.. o vissa vill helt enkelt ha ut lite extra vinst (som jag skulle tippa på var fallet här).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar